Miltä nyt tuntuu?
Musiikintekijä Kim Kuusi luopui Teoston hallituksen puheenjohtajuudesta 12 vuoden ansiokkaan rupeaman jälkeen. Lehden toimitus esitti Kimille urheilujournalismin klassikkokysymyksen.
Vilma Lähteenmäki kirjoittaa tosi mielellään ikiaikaisia poplauluja rakkaudesta, mutta kritisoi sitä, että toplinerit ovat musabisneksen ainoa ammattiryhmä, jonka toimeentulo on tekijänoikeuskorvausten varassa.
Musiikintekijä Kim Kuusi luopui Teoston hallituksen puheenjohtajuudesta 12 vuoden ansiokkaan rupeaman jälkeen. Lehden toimitus esitti Kimille urheilujournalismin klassikkokysymyksen.
Kassu Haloselle hyvä melodia on sävellyksen tärkein raaka-aine, oli kyseessä iskelmä tai sinfonia. Partituurit melodian mestari tekee aina lyijykynällä.
Tuottaja-biisintekijä Alpo Nummelin avasi työhuoneensa oven Musiikintekijä-lehdelle ja kertoi Ruusuista, tuottamisesta ja unelmistaan.
"Ne nuoret tai muutkaan, joihin epäasiallinen käytös musiikkialalla kohdistuu, eivät ole millään tavoin vastuussa sen pois kitkemisestä", kirjoittaa Musiikintekijä-lehden päätoimittaja Sanna Korkee.
"Teoston jäsenjärjestöillä on yhteisiä tavoitteita, myös Teoston ulkopuolisia. Me rakennamme yhdessä tulevaisuutta, jossa suomalainen musiikki elää, kukoistaa ja menestyy, ja jossa syntyy uutta musiikkia ja uusia musiikkia tekeviä sukupolvia", kirjoittaa Musiikintekijöiden toiminnanjohtaja Aku Toivonen.
"Ilolla totean, että Suomen Musiikintekijät ry julkisti tänä keväänä Turvallisemman Tilan Periaatteet, joilla pyritään tekemään tilaisuuksistamme kaikille turvallisia ja vapaita kaikenlaisesta häirinnästä ja epäasiallisesta käytöksestä", kirjoittaa Musiikintekijöiden hallituksen puheenjohtaja Kaija Kärkinen.
"Mielestäni Teoston puheenjohtajuudessa on oleellista paitsi alaspesifi osaaminen ja laaja-alainen ymmärrys kollektiivihallinnosta, myös halu ja kyky käydä dialogia sekä toteuttaa rajat ylittävää yhteistyötä Teoston sisällä", kirjoittaa Teoston hallituksen puheenjohtaja Antti Auvinen.