Georg Malmstén -säätiö

Suomen Musiikintekijöiden perustaman Malmstén-säätiön tarkoituksena on edistää ja tukea luovaa suomalaista kevyttä musiikkia.

Säätiö jakaa apurahoja ja valvoo Georg Malmsténin ja Kullervo Linnan tekijänoikeusasioita mm. antamalla sovitus- ja julkaisulupia.

Säätiö jakaa vuosittain kaksi Kullervo Linna -palkintoa tunnustuksina ansioista kotimaisessa viihde- ja tanssimusiikissa.

Apurahan haku

Apurahahaun aika on 1.-31.10. vuosittain. Georg Malmstén -säätiön apurahat luovan kotimaisen säveltaiteen edistämiseksi on haettava 31.10. mennessä. Apurahat on tarkoitettu kevyen musiikin sävellys-, sanoitus- ja kotimaisten teosten sovitustyöhön.

Työskentelyapurahan myöntämisen edellytyksenä on selkeä projekti (levytys, konsertti, tms.), jonka alkuun saattaminen vaatii työrauhaa eli irrottautumista muusta ansiotoiminnasta. Laitehankintoihin, studio- ja matkakuluihin apurahaa ei myönnetä. Hakemukseen kannattaa kuvailla mahdollisimman selkeästi projektia, johon apurahaa hakee.

Apurahaa haetaan osoitteessa www.klaavi.fi.

Apurahat saadaan lahjoituksina seuraavilta tahoilta: Säveltäjäin tekijänoikeustoimisto Teosto ry,  Suomen Musiikintekijät (Kopioston kopiointikorvauksista) ja Georg Malmsténin perikunta.

Säätiön hallitus

Puheenjohtaja Vesa Anttila