Musiikintekijät -logo

Musiikintekijän hyvinvointipäivä 2020

06

Toukokuu

Musiikintekijän hyvinvointipäivä 2020

Musiikintekijän hyvinvointipäivää vietetään etänä 6.5.2020 

Tänä vuonna hyvinvointipäivä on virtuaalinen: voit osallistua siihen mistä ja milloin vain.  Päivän ohjelmassa on Musiikintekijöille räätälöity yksinkertainen, mutta tehokas kotitreeni, tietoa ravinnon merkityksestä hyvinvointiin sekä luento henkisestä hyvinvoinnista poikkeusaikana. Videot julkaistaan hyvinvointipäivänä 6.5.2020 noin klo 10, mutta voit katsoa niitä myöhemminkin, sillä ne jäävät sivuille toistaiseksi.

Keskustelua hyvinvoinnista voit käydä Musiikintekijöiden jäsenten FB-sivulla hyvinvointipäivään liittyvän päivityksen yhteydessä.

Jaa myös kuvina päivän tunnelmiasi Instagramissa käyttäen tägejä #musiikintekijänhyvinvointipäivä, #musiikillaontekijänsä ja #musiikintekijä! Tägää myös @suomenmusiikintekijät mukaan. Tehdään hyvinvointipäivästä meidän kaikkien yhteinen!

Hyvinvointipäivään ei tarvitse erikseen ilmoittautua.

Palvelun kulujen kattamiseen käytetään varoja, jotka ovat peräisin Kopiosto ry:n Suomen Musiikintekijät ry:lle vuosittain tilittämistä kevyen musiikin teosten kopiointikorvauksista.

Klikkaa tästä hyvinvointipäivän videoihin

Sivulle pääsy edellyttää jäsenprofiiliin kirjautumista.  

Etäluennoitsijat

Saara Uusitalo – Kotona tehtävä perustreeni

Hei!
Nimeni on Saara Uusitalo ja olen 3 lapsen äiti ja liikunnan ammattilainen. Olen työskennellyt liikunnan parissa jo yli 20 vuotta ja ohjannut huomattavan määrän erilaisia ryhmiä ja yksilöitä. Olen itse kilpaillut useassa eri lajissa, mutta nykyään urheilu on minulle keino pitää itseni hyvässä kunnossa ja onnellisena. Uskon siihen, että liikunta on lääke mihin tahansa vaivaan 🙂

Treeni on 30 minuutin kiertoharjoittelu oman kehon painolla. Et tarvitse välineitä, vain vähän tilaa ympärillesi. Jos sinulta löytyy jumppamatto, voit käyttää sitä, mutta esimerkiksi matto tai viltti sopii hyvin pieneksi pehmusteeksi.

Treeni sisältää alkulämmittely, treeniosuuden ja loppuvenyttelyn. Treeniosuudessa on 6 eri liikettä, jotka harjoittelemme yhdessä, ja joissa jokaisessa on kevyempi ja raskaampi vaihtoehto. Saat siis varmasti tehtyä omalle tasollesi sopivan treenin.

Tervetuloa mukaan hikoilemaan!

Kuva: Jussi Uusitalo

Riku Torkkeli – Ravinnon merkitys hyvinvoinnille

Olen pitkän linjan hyvinvointivalmentaja ja fysioterapeutti, kahden teini-ikäisen isä ja musiikkia julkaiseva artisti. Työni on auttaa ihmisiä löytämään tasapaino ja harmonia elämän
eri osa-alueiden suhteen.

Ravintoon ja hyvinvointiin keskittyvän luennon aikana tulet varmasti löytämään juuri itsellesi toimivat ja kokeilemisen arvoiset muutokset arkeesi ja sitä kautta hyvinvointiasi parantavia rutiineja.

Kuva: Lari Järnefelt – Feltfotografi

Marjukka Laurola – Henkinen hyvinvointi poikkeusaikana

Meneillään oleva poikkeusaika haastaa meitä monella tapaa. Mieli käy kierroksilla, epätietoisuus syö energiaa ja asioihin on vaikea tarttua. Vaikka ulkopuolisia olosuhteita ei voi hallita, omaan mieleen voi aina vaikuttaa. Ihmisessä on paljon piilossa olevia voimavaroja ja potentiaalia, jota voi virittää käyttöön. Tässä luennossa käydään läpi keinoja kehon ja mielen rauhoittamiseksi. Saat työkaluja voimaantumiseen, ajatusten ja tunteiden kanssa työskentelyyn sekä oman energian johtamiseen. Läsnäolon ja rauhoittumisen kautta on helpompi keskittyä, saada asioita aikaan ja vapauttaa tilaa luovuudelle.

Kuvaus itsestäni

Olen taiteilijoiden ja luovien alojen parissa toimiva työpsykologi, työnohjaaja ja valmentaja. Olen työskennellyt viimeiset 10 vuotta työterveyspsykologina kulttuuriorganisaatioiden parissa auttaen yksilöitä ja yhteisöjä erilaisissa haastavissa tilanteissa. Viime vuosina olen tehnyt pioneerityötä taiteilijoiden psyykkisen valmennuksen ja bändien työnohjauksen saralla. Oman muusikkotaustani vuoksi työskentely taidekentällä tuntuu erityisen tärkeältä ja merkitykselliseltä.

www.marjukkalaurola.com

Kuva: Johanna Kinnari

06.05.2020
10:00
Siellä missä sinäkin
Tapahtuman järjestäjä
Tilaisuuksissa tarjotaan vain kasvisruokaa